10 стъпки при създаването на блог

.
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks
Десет неща, които трябва да направите преди да създадете своя блог

Имайте предвид, че десетте неща не са подредени във възходяща градация и последователността в осъществяването им може да бъде разместена, но е препоръчително това да се случи преди фактическото пускане на блога и „представянето” му в онлайн пространството.

1. Направете проучване.
Ако това е първият блог, който започвате да водите, проучете пазара. Разузнайте кои са „горещите теми” и от какво се интересуват потребителите. Социалните мрежи са идеалното място, от което да започнете - дават безплатна информация за настроенията на потребителите, опосредстват комуникацията, създават непринудена, „дружелюбна” и предразполагаща атмосфера за откровения и дават обратна връзка – ако имате въпроси по дадена тема, просто попитайте. (По-късно ще използвате същите методи, за да обвържете читателите си емоционално с блога).

2. Опознайте читателите и изберете своята целева аудитория. 
Да създадеш нов уеб сайт, особено блог, е най- лесното. По-важното и по-трудното в случая е как да бъде достигната целевата аудитория – да се открият хората, които биха се заинтересували от това, за което пишете и да започнат да четат творчеството ви. За целта всеки автор трябва да се насочи към специфична ниша, която представлява интерес за него. Дефиницията за ниша е че това е всеки сегмент, който не само е пренебрегнат от останалите автори, но и отговаря и е в тясна взаимовръзка с вашата професионалната и лична квалификация. Пишете за нещо ново и различно, което никой до сега не е засегнал като тема, но пряко кореспондира с личните ви интереси и познания.

3. Помислете за уникалността на дизайна си. 
Дизайнът на блога е неговата опаковка – колкото по-разчупен, нестандартен и уникален е той, толкова по-лесно вашите читатели ще разпознават страницата ви и ще я различават сред всички останали в интернет мрежата. Да, вярно е че читателите се връщат и четат блога ви заради неговото съдържание, но добрият уеб дизайн привлича тяхното внимание и ги кара да се чувстват комфортно, докато ви четат. Доброто първо впечатление винаги се възприема като положителна характеристика.

4. Планирайте съдържанието си.
Няма смисъл да започвате блог ако нямате какво да кажете. Планирайте поне 1-2 публикации напред, записвайте всички идеи, които ви хрумнат, всяка тема, която привлече вниманието ви и би представлявала интерес за читателите ви. В markbit.net се старя да имам минимум 2 нови статии всяка седмица или по една нова статия на всеки три дни1 и имам нахвърлени идеи за поне още 20 други. Заготовките на нови статии, готови да бъдат пуснати след един час редакция и оформление, ще ви дадат възможността да отделите време и внимание за промотиране на сайта си, както и възможност да проучите настроенията на читателите си и тенденциите във връзка с някоя от „планираните” теми, за да включите и тази информация в писанията си.

5. Дайте нещо безплатно.
За да генерирате читатели за блога си, дайте нещо безплатно (особено ако не сте наложено име в бранша). Ако се занимавате с уеб дизайн, предоставете на читателите си безплатен макет на сайт, ако сте писател – предложете им услугите си безплатно, аз се занимавам с интернет маркетинг и периодично правя безплатни уеб анализи, които публикувам. Анализирам оптимизацията, текстовете, ползваемостта и цялостната онлайн маркетинг стратегия на някои от най-известните и успешни фирми в България, за да илюстрирам чрез техния пример от практиката колко удачна и ефективна инвестиция е качествено направения онлайн маркетинг (по този начин илюстрирам квалификацията, уменията и познанията си и какво бих могла да постигна за своите клиенти).

6. Настройте Google абонаментите си.
Преди да започнете да поддържате блог и да навлезете в дебрите на интернет пространството, борейки се за своя дял от него, се убедете, че сте регистрирали своите Google Analitics, Gmail, Sitemaps и Feedburner профили, както и че сте се запознали и знаете за какво служат инструментите за уеб мастери, които Google предоставя безплатно. Няма нищо по-лошо (говоря от позицията на маркетьор) от това да не знае кой читател от къде е дошъл, колко време е останал на сайта ви, ефективни ли са маркетинговите ви и рекламни усилия, достига ли посланието до читателите. Нищо не е по-лошо от невежеството, нищо освен счупената връзка и блог, който не се зарежда. Статистиките, следенето на трафика, създаването на лоялни читатели са едни от най-важните практики, които трябва да усвоите в интернет.

7. Регистрирайте и настройте профилите си в социалните мрежи
Не е задължително да използвате всички социални мрежи, но е добре да имате регистриран профил в най-известните и най-използваните – Facebook, Twitter, Delicious, Friendfeed, за България - svejo.net и contacto.bg. Добре е да регистрирате едно и също потребителско име навсякъде (колкото по-рядко използвате псевдоними или т.нар. nick name, толкова по-добро впечатление правите и печелите доверието на интернет обществото). Можете да проверите дали и в кои социални мрежи е свободно името, което искате да регистрирате, използвайки инструмента Namecheck http://namechk.com/

8. Изберете си подходящ хостинг пакет и си регистрирайте домейн. 
Активният маркетинг в социалните мрежи с цел популяризирането на сайта ще доведе до силен трафик към страницата ви. Това прави наличието на надежден и бърз хостинг изключително важно условие за поддържането на сайта – не можете да си позволите читателите ви да попадат перманентно на съобщения от рода на „Страницата не може да бъде намерена”, защото това ще ги отблъсне още преди да сте ги спечелили. Проучете пазара. Поинтересувайте се какви пакети използват сайтовете, които са близки до вашия. Голяма част от доставчиците предлагат пакети с хостинги и домейн – наличието на собствен домейн гарантира по- висока ефективност на усилията ви по оптимизация на сайта. Освен това е собствената ви запазена марка. От началото на 2010г. в България вече се предлагат и т.нар. „облачни” технологии (cloud computing).

9. Последни проверки преди старта.
Преди да публикувате първата си статия, проверете дали всичко работи правилно? Зарежда ли се страницата за грешка „404 Page”? Имате ли настроени архивни страници? Настроили ли сте RSS абонаментите на блога? Имате ли настроени профили в социалните мрежи, които водят към блога? Никога не можете да сте сигурни, че сте изчерпили всички възможни варианти, винаги ще е останало нещо, което не се успели да проверите и ще се наложи да дооправяте в движение, но се погрижете да дадете най-доброто от себе си и да изпробвате всички функции, за които се сетите.

10.
Направете и публикувайте поне 100 коментара в чужди блогове, които са във вашата ниша.
Коментарите са прекрасен начин да популяризирате името и блога си, както и да създадете добри взаимоотношения с другите блогъри в общността. Когато публикувате коментар, особено ако е смислен, под нечия статия, това предизвиква интереса не само на съответния блогър, но и на неговите читатели, които ще надникнат, за да видят с какво се занимавате вие. Как изглежда това в цифри? Представете си, че сте публикували 100 коментара, които са предизвикали поне по едно посещение, това означава, че при стартирането на своя блог вие си подсигурявате поне сто читателя.

Не е зле,нали?

Ивелина Атанасова

0 коментара: