Как да оптимизираме за Гугъл (Google)

.
  • Agregar a Technorati
  • Agregar a Del.icio.us
  • Agregar a DiggIt!
  • Agregar a Yahoo!
  • Agregar a Google
  • Agregar a Meneame
  • Agregar a Furl
  • Agregar a Reddit
  • Agregar a Magnolia
  • Agregar a Blinklist
  • Agregar a Blogmarks
Най-важните фактори за Гугъл са три: PageRank, link anchor текст и семантика.

PageRang е абсолютна стойност, която редовно се преизчислява от Гугъл, и е различна за всяка страница от даден уеб сайт, който е включен в индекса на търсачката. За PageRang най-важното е броят линкове от външни сайтове, който сочат към вашия сайт е от основно значение, както и т. нар. Качесво на линковете. Последното означава, че за да имат "тежест" (да се оценяват високо от Гугъл), външните сайтове трябва да имат висок PageRang, да бъдат богати на уникално съдържание и да си обновяват редовно.


Анкор текст (от англ. Anchor text) е текстът на линковете, които сочат към вашия сайт. Например ако някой сложи линк към сайта ви с текст "вижте един страхотен сайт", това ще е един напълно безполезен линк. Ако, обаче, вие продавате парфюми и някой ви линкне с анкор текст от рода на "парфюми от водещи марки", то такъв линк би покачил вашият ранг. Това би оказало влияние, ако някой търси в Гугъл с ключова дума "парфюми".

Семантиката е сравнително нов фактор за Гугъл, който изглежда оказва най-голямо значение върху резултатите. Този термин има отношение към думите и взаимовръзките между тях. През 2003 г. Гугъл купи компания с името Applied Semantics, която беше разработила технология за тяхната AdSense контектуална рекламна програма. Според принципите на разработената от Applied Semantics семантика, паякът (ботът) се стреми да определи кои думи и фрази имат еднакво значение и кои винаги се използват заедно, в комбинация помежду си.

0 коментара: